WARSZTATY

ZAPISY NA WARSZTATY ROZPOCZYNAJĄ SIĘ W ŚRODĘ 15.08.2018 r. O GODZINIE 18:00
WIADOMOŚCI PRZESŁANE PRZED TYM TERMINEM NIE BĘDĄ BRANE POD UWAGĘ.

Regulamin warsztatów: http://bit.ly/2w5WXN0
Rozkład graficzny warsztatów: http://bit.ly/2KMH7fl

Zagraniczne warsztaty improwizacji – ImproFest 2018!

Serdecznie zapraszamy improwizatorów i aktorów z całej Polski na warsztaty improwizacji podczas festiwalu ImproFest.

W tym roku do poprowadzenia warsztatów zaprosiliśmy wspaniałych trenerów z zagranicy – są to: David Razowsky (USA), Jonathan Pitts (USA), Heather Urquhart (Wielka Brytania), Jules Munns (Wielka Brytania).

Warsztaty prowadzone w języku angielskim.
Do udziału w warsztatach wystarczy podstawowa znajomość języka.

Koszt warsztatów zagranicznych to:
240 zł za warsztat czterogodzinny,
480 zł za warsztat ośmiogodzinny.

Dla osób, które wybiorą więcej niż jeden warsztat oferujemy karnet festiwalowy w promocyjnej cenie 49 zł.

Chęć nabycia takiego zniżkowego karnetu prosimy komunikować przy zgłoszeniu warsztatowym. Karnety można będzie odebrać każdego dnia (od 7.11), w miejscach aktualnie odbywających się wydarzeń festiwalowych.

Zgłoszenia prosimy wysyłać na adres: michal.ociepa@paka.pl
w tytule wpisując: Warsztaty IF2018

FORMA ZGŁOSZENIA:
————————————————————————
Tytuł warsztatów wraz z datą:
Imię i nazwisko:
Telefon kontaktowy:
Adres mailowy:
Doświadczenie sceniczne i improwizatorskie
(lata na scenie, przynależność do grup, warsztaty itp.):
(ew. tytuł warsztatów „rezerwowych” wraz z datą)
————————————————————————

UWAGA! Jeśli obawiasz się, że na wybranym przez Ciebie warsztacie może zabraknąć miejsc, możesz zaznaczyć w zgłoszeniu, który warsztat interesowałby Cię w wypadku braku miejsc na preferowanym (tzw. warsztat „rezerwowy”).

Zgłoszenie na warsztaty jest jednoznaczne z zapoznaniem się z regulaminem i jego akceptacją.

W odpowiedzi na zgłoszenie, otrzymacie wiadomość z informacją zwrotną. Po akceptacji zgłoszenia i potwierdzeniu dostępności miejsc na warsztaty, którymi się interesujecie, otrzymacie numer konta, na które należy wykonać przelew oraz wszelkie niezbędne szczegóły dotyczące samych warsztatów.

W razie potrzeby, służymy pomocą w znalezieniu dogodnego noclegu w przystępnej cenie.

UWAGA! Samo wysłanie zgłoszenia lub wzięcie udziału w wydarzeniu na facebooku nie gwarantuje udziału w warsztatach.

——————————————————
Szczegółowe informacje o warsztatach
——————————————————

07.11 – ŚRODA

David Razowsky
„Impro dla duetów”
środa 07.11, godz. 17.00-21.00
Uczestnicy mogą przyjść z partnerem, z którym aktualnie pracują lub z kimś, z kim planują pracować. Pod okiem Davida będą mogli spróbować odnaleźć wspólny głos lub wyostrzyć ten, który już mają.
Informacja od organizatorów: Zgłaszając się na ten warsztat prosimy zaznaczyć z kim w parze będziesz pracował (kto z tobą się jeszcze zgłasza). Jeśli zgłaszasz się samodzielnie to postaramy się połączyć cię w parę z osobą, która też solowo wysyła zgłoszenie. Całe warsztaty praca odbywać się będzie w dwójkach. Nie bójcie się – obiecujemy że będzie parzyście.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany
(powyżej 2 lat doświadczenia)

Jonathan Pitts
„Praca nad sceną – szkoła chicagowska”
środa 07.11, godz. 17.00-21.00
Chicago słynie z mocno osadzonych, szczerych i opartych na relacjach sposobów budowania scen, które wzbudzają u widowni mocny śmiech i głębokie westchnienia. Taki styl pracy wymaga aktorstwa, słuchania, otwartości, cierpliwości i umiejętności reagowania jednoczesnym dawaniem i przyjmowaniem. Podczas tych warsztatów zbadamy właśnie ten proces w scenach dwuosobowych i otworzymy się na nowe odkrycia. Wszystkie te odkrycia pozwolą nam zbudować pełne, głębokie i zabawne sceny. Tak to właśnie robimy w Chicago.
Sugerowany poziom: zaawansowany
(powyżej 4 lat doświadczenia)

08.11 – CZWARTEK

David Razowsky
„Silne wejścia, silne wybory”
czwartek 08.11, godz. 17.00-21.00
Bądź świadom wszystkiego, co dzieje się na początku twojej sceny, a posiądziesz świadomość mocy, jaką posiadasz w swojej postaci. Zaczyna się tak jak wszystko: na początku!
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany
(powyżej 2 lat doświadczenia)

Jonathan Pitts
„Harold Organiczny cz. 1”
czwartek 08.11, godz. 17.00-21.00
Del Close stworzył Harolda w San Francisco w latach 60., potem szlifował go jeszcze w Chicago w latach 70. i 80. Styl, który wtedy powstał nazywany jest dziś Haroldem Organicznym i charakteryzuje się luźniejszą i bardziej swobodną strukturą w porównaniu do tego, co znamy dzisiaj.
Jonathan Pitts pracował z Delem Closem trzy razy, za każdym razem przez rok, ucząc się między innymi grania Organicznego Harolda. Podczas tych warsztatów przekaże on swą wiedzę dalej. Improwizatorzy poznają i wdrożą pewne organiczne wzorce czerpane z intuicyjnego eksplorowania sugestii.
Sugerowany poziom: zaawansowany
(powyżej 4 lat doświadczenia)
UWAGA! WARSZTATY DWUDNIOWE.
BRAK MOŻLIWOŚCI ZAPISU NA JEDEN DZIEŃ.

9.11 – PIĄTEK

David Razowsky
„Znajdowanie “gry w scenie” oraz “sceny na końcu gry w scenie”
piątek 9.11, godz. 12.00-16.00
Każda scena ma w sobie jakiś wyjątkowy element. Niektórzy nazywają to “Grą”. Znajdź grę i naucz się, co robić, kiedy już się ona rozgrywa. Poza tym: dlaczego porzucamy scenę, kiedy gra już się kończy? Przecież tu właśnie zaczyna się zabawa! Zagraj grę, a potem zostań i poczekaj na wspaniałe niespodzianki, które się wydarzą.
Sugerowany poziom: zaawansowany
(powyżej 4 lat doświadczenia)

Jonathan Pitts
„Harold Organiczny cz. 2”
piątek 9.11, godz. 12.00-16.00
Del Close stworzył Harolda w San Francisco w latach 60., potem szlifował go jeszcze w Chicago w latach 70. i 80. Styl, który wtedy powstał nazywany jest dziś Haroldem Organicznym i charakteryzuje się luźniejszą i bardziej swobodną strukturą w porównaniu do tego, co znamy dzisiaj.
Jonathan Pitts pracował z Delem Closem trzy razy, za każdym razem przez rok, ucząc się między innymi grania Organicznego Harolda. Podczas tych warsztatów przekaże on swą wiedzę dalej. Improwizatorzy poznają i wdrożą pewne organiczne wzorce czerpane z intuicyjnego eksplorowania sugestii.
Sugerowany poziom: zaawansowany
(powyżej 4 lat doświadczenia)
UWAGA! WARSZTATY DWUDNIOWE.
BRAK MOŻLIWOŚCI ZAPISU NA JEDEN DZIEŃ.

Heather Urquhart
“Postaw na emocje”
piątek 9.11, godz. 12.00-16.00
Kiedy w trakcie spektaklu do głosu dochodzi nasz wewnętrzny krytyk, zaczynamy poszukiwać „najlepszych”, „najdowcipniejszych” pomysłów – dzieje się tak dlatego, że odłączamy się od naszej, opartej na emocjach, relacji z partnerem scenicznym, a czasem nawet od naszej postaci. W trakcie tych warsztatów przyjrzymy się różnym technikom utrzymania emocji na scenie, przećwiczymy jak reagować w oparciu o to, co czujemy, a nie to, co myślimy. Efekty mogą być poruszające lub śmieszne, lecz na pewno będą wynikać z emocji.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany
(powyżej 2 lat doświadczenia)

Jules Munns
“Dodając benzyny do ognia
(zauważ kiedy scena może się zmienić i zrób to szybko)”
piątek 9.11, godz. 12.00-16.00
Wszyscy znamy to okropne i ciężkie uczucie, kiedy scena grzęźnie na mieliźnie. Dopiero co się pięknie rozwijała, nagle nic nie klika, a im więcej się staramy, tym mniej z tego wychodzi. To bardzo frustrujące doświadczenie.
Scena zaczyna umierać często dlatego, że przegapiliśmy moment, w którym coś się zmieniło. Scena nie jest już tam, gdzie była, a my desperacko udajemy, że to nieprawda, trzymając się pomysłu, który już nam się nie przyda.
Podczas tych warsztatów, pogłębisz swoją umiejętność zauważania zmian i wykorzystywania ich do kierunkowania sceny – bez wysiłku, czysto i szybko.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany
(powyżej 2 lat doświadczenia)

10.11 – SOBOTA

David Razowsky
„Dzień dedykowany “Tobie”! cz. 1”
sobota 10.11, godz. 10.00-14.00
Głównym celem tych warsztatów jest odstąpienie na chwilę od wszystkich niepotrzebnych elementów treningu impro i zastąpienie ich niezwykle istotną świadomością „siebie będącego na scenie ze sobą”.
Najważniejszą osobą na scenie jesteś TY. TY zauważasz, co się dzieje, TY wiesz, co cię inspiruje, TY podążasz za tym, co cię napędza i TY cieszysz się z niespodzianek, które stworzyłeś.
Podczas dwudniowych warsztatów wkroczysz do świata osobistej świadomości i teraźniejszości, radości z wiedzy, co robić w momencie, gdy tylko ten moment się pojawi. TY dowodzisz, TY jesteś swoim szefem.
Co wyniesiesz?
– Spokojną świadomość siebie na początku każdej sceny, która od razu dobrze cię poprowadzi,
– Odpuszczanie i pójście dalej: zawsze będziesz wiedzieć, jakie „teraz” dzieje się w twojej scenie.
To wszystko doprowadzi cię do bycia silnym, pewnym siebie i odważnym aktorem, który będzie tworzył sceny, którymi zaskoczysz najbardziej… samego siebie.
Sugerowany poziom: bardzo zaawansowany
(powyżej 6 lat doświadczenia)
UWAGA! WARSZTATY DWUDNIOWE.
BRAK MOŻLIWOŚCI ZAPISU NA JEDEN DZIEŃ.

Jonathan Pitts
„Zatroszcz się o »Teraz«”
sobota 10.11, godz. 10.00-14.00
Jeśli umiejętnie zatroszczysz się o „teraz” w każdej z improwizowanych scen, wszystkie przyszłe okażą się wspaniałe. Jeśli tego nie zrobisz, przyszłość w scenie może w ogóle nie nadejść, a sama scena szybko się rozsypie. Podczas tych warsztatów nauczymy się umiejętnie angażować się w „teraźniejszość”, opierając się na głęboko intuicyjnym scenicznym procesie stworzonym przez Martina DeMatta. Skupia się on na słuchaniu i reagowaniu. Nauczymy się także, jak pozbyć się lęków o to, w którą stronę podąża scena i jak zastąpić je świadomością i zrozumieniem tego, gdzie scena znajduje się teraz.
Sugerowany poziom: zaawansowany
(powyżej 4 lat doświadczenia)

Heather Urquhart
“Śpiewaj, gdy się boisz”
sobota 10.11, godz. 10.00-14.00
Mówi się, że dla większości ludzi, publiczne śpiewanie jest bardziej przerażające niż śmierć. Podczas tych warsztatów postaramy się w delikatny sposób usunąć wszelkie lęki związane z muzyczną improwizacją. Zaczniemy od ćwiczeń grupowych i prostych gier by zmierzyć się w końcu z całymi improwizowanymi piosenkami. Zbadamy też różne techniki pomagające improwizatorom w otworzeniu ust i pójściu w muzykę. Jeśli tworzysz muzykę tu i teraz, nie możesz być poza melodią lub rytmem, więc jeśli zawsze chciałeś spróbować improwizacji muzycznej, ale strach zawsze okazywał się większy – te warsztaty są dla ciebie.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany
(powyżej 2 lat doświadczenia)

Jules Munns
“Po prostu bądź sobą”
sobota 10.11, godz. 10.00-14.00
Czasem najtrudniejsze jest nie robienie nic. Chcemy grać, odtwarzać i budować ekscentryczne postaci osadzone w dziwnej historii lub skomplikowanej grze. Cały czas czujemy odpowiedzialność, by coś robić i udowodnić naszą wartość na scenie.
A co jeśli byśmy odpuścili? Co jeśli nie robilibyśmy nic, gdybyśmy po prostu byli na scenie jako my? Co jeśli to by wystarczyło? Podczas tych warsztatów zagramy sceny, które zaczną się od niczego, wierząc, że głębia emocjonalna improwizatorów i połączenie między nimi da nam wszystko, co potrzebne, by stworzyć dobrą improwizację. Takie sceny zaintrygują publiczność, nie przez to co w nich jest, ale przez to, czego w nich nie ma, stymulując umysły do uzupełniania luk. Przestańmy pracować i po prostu zobaczmy, co się wydarzy.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany
(powyżej 2 lat doświadczenia)

11.11 – NIEDZIELA

David Razowsky
„Dzień dedykowany “Tobie”! cz. 2”
niedziela 11.11, godz. 10.00-14.00
Głównym celem tych warsztatów jest odstąpienie na chwilę od wszystkich niepotrzebnych elementów treningu impro i zastąpienie ich niezwykle istotną świadomością „siebie będącego na scenie ze sobą”.
Najważniejszą osobą na scenie jesteś TY. TY zauważasz, co się dzieje, TY wiesz, co cię inspiruje, TY podążasz za tym, co cię napędza i TY cieszysz się z niespodzianek, które stworzyłeś.
Podczas dwudniowych warsztatów wkroczysz do świata osobistej świadomości i teraźniejszości, radości z wiedzy, co robić w momencie, gdy moment się pojawi. TY dowodzisz, TY jesteś swoim szefem.
Co wyniesiesz?
– Spokojną świadomość siebie na początku każdej sceny, która od razu dobrze cię poprowadzi,
– Odpuszczanie i pójście dalej: zawsze będziesz wiedzieć, jakie „teraz” dzieje się w twojej scenie.
To wszystko doprowadzi cię do bycia silnym, pewnym siebie i odważnym aktorem, który będzie tworzył sceny, którymi zaskoczysz najbardziej..samego siebie.
Sugerowany poziom: bardzo zaawansowany
(powyżej 6 lat doświadczenia)
UWAGA! WARSZTATY DWUDNIOWE.
BRAK MOŻLIWOŚCI ZAPISU NA JEDEN DZIEŃ

Jonathan Pitts
„Praca nad sceną – szkoła chicagowska”
niedziela 11.11, godz. 10.00-14.00
Chicago słynie z mocno osadzonych, szczerych i opartych na relacjach sposobów budowania scen, które wzbudzają u widowni mocny śmiech i głębokie westchnienia. Taki styl pracy wymaga aktorstwa, słuchania, otwartości, cierpliwości i umiejętności reagowania jednoczesnym dawaniem i przyjmowaniem. Podczas tych warsztatów zbadamy właśnie ten proces w scenach dwuosobowych i otworzymy się na nowe odkrycia. Wszystkie te odkrycia pozwolą nam zbudować pełne, głębokie i zabawne sceny. Tak to właśnie robimy w Chicago.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany
(powyżej 2 lat doświadczenia)

Heather Urquhart
„Improwizowane musicale”
niedziela 11.11, godz. 10.00-14.00
Czy kiedykolwiek marzyłeś, aby twoje życie było musicalem? Pozwól swoim marzeniom spełnić się na tych warsztatach. Przyjrzymy się na nich pierwszym krokom potrzebnym do stworzenia pełnego musicalu z choreografią i historią. Zbadamy strukturę piosenek – tych dla całego zespołu, oraz tych śpiewanych solo, w duecie lub trio. Możesz się spodziewać utworów na otwarcie, przerw tanecznych i momentów specjalnie dla div. Omówimy też archetypy klasycznych musicali i spróbujemy je zaimprowizować.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany
(powyżej 2 lat doświadczenia)

Jules Munns
“Włącz się i popłyń z grupą”
niedziela 11.11, godz. 10.00-14.00
Haka, ceilidh, macarena – oto dowody, że ludzie kochają wykonywać i oglądać zsynchronizowany taniec. Taki taniec nas wiąże, zapominamy się w jego ruchach, poddajemy się tymczasowo stworzonej społeczności, która wykonuje te same gesty, jednocześnie myśli i tworzy. Wszystko to zmienia zbiór przypadkowych indywidualności w jeden zespół.
W trakcie tych warsztatów popracujemy nad „tak i” w większej skali, eksperymentując ze scenami i naturalnie tworzącym się ruchem grupowym. Zbadamy rytm tworzący się z chaosu i porządku, z jednostek i grupy. W swoim zespole stworzycie wspólny instynkt, który uwalnia poszczególne jednostki od odpowiedzialności myślenia. Sceny, ruch i dźwięk wypłyną naturalnie i swobodnie od każdego z was, tworząc surrealistyczny i zmienny krajobraz, definiowany i umacniany wspólnie i świadomie przez całą grupę.
Sugerowany poziom: zaawansowany
(powyżej 4 lat doświadczenia)

————————————————–
Szczegółowe informacje o trenerach.
————————————————–

David Razowsky jest byłym dyrektorem artystycznym Second City w Los Angeles oraz gospodarzem wielokrotnie nagradzanego podcastu ADD Comedy with Dave Razowsky. Podróżuje po całym świecie, ucząc i występując (Australia, Irlandia, Włochy, Niemcy, Holandia, Wielka Brytania, Nowa Zelandia).
Jako aktor w Second City występował między innymi z Martinem Shortem, Stevem Carellem, Stephenem Colbertem, Rachel Dratch, Chrisem Farleyem i Amy Sedaris. Reżyserował: The Second City Mainstage, The Second City Hollywood, The Second City Detroit i The Second City National Touring Company. Jest konsultantem w Dreamworks, nauczycielem w Steppenwolf Theater, wykładowcą na Uniwersytecie Stanowym w Kalifornii. Jest członkiem Reduced Shakespeare Company, występował w ich sztuce The Complete Works of William Shakespeare, Abridged. Strona internetowa: www.davidrazowsky.com

“Moje podejście do improwizacji jest proste: Twoja świadomość tego, co tu i teraz jest jedyną rzeczą potrzebną ci, by stworzyć hipnotyzujący, mądry, prawdziwy i zaskakujący spektakl. Kropka. Bez gierek, bez uprzedzeń, bez analizowania pomysłów, bez ego. Wszystko, co się liczy, to „teraz”. Nie ma znaczenia poziom doświadczenia aktora, jedyne co musisz przynieść na moje warsztaty to twoja teraźniejsza obecność. To co wyniesiesz, to radość, podekscytowanie i pewność siebie. Czego jeszcze ci trzeba?”
D.R.

Jonathan Pitts to wielokrotnie nagradzany artysta teatru Impro z Chicago z ponad 30-to letnim doświadczeniem. Jest twórcą, reżyserem, improwizatorem, producentem i nauczycielem. Pełni również funkcję założyciela i dyrektora Chicago Improv Productions.
Inne role:
Chicago Improv Festival (współtwórca i producent przez ponad 20 lat)
College Improv Tournament (twórca i producent przez 10 lat)
Teen Comedy Fest (producent przez 7 lat)
Second City (trener i nauczyciel przez 16 lat, współautor ich książki o improwizacji)
Występował i uczył w 12 krajach oraz w wielu Stanach Ameryki. Wziął udział w ponad 1,250 improwizowanych występach. Jest twórcą przedstawień: “The Make ‘Em Ups”, „The Oracle”, „The Silent Movie”, “Solo Plus One”, “Stopwatch” i „Storybox Unscripted Theatre”.
Przez trzy lata z rzędu wybierany był przez magazyn New City jednym z 50 najlepszych artystów teatralnych w Chicago, udzielił wielu wywiadów w książkach, gazetach, podcastach, radiu i telewizji.

“Moja filozofia nauczania polega na pomaganiu improwizatorom w staniu się bardziej intuicyjnymi artystami, gotowymi mierzyć się z artystycznymi wyzwaniami w sposób otwarty, odważny i kreatywny, z poczuciem humoru i chęcią eksperymentowania.“
J.P.

Heather Urquhart zaczynała w teatrze ruchu, w 2004 dołączyła do Kepow Theatre razem z Kevinem Tomlinsonem. Od 2006 roku występuje i reżyseruje w wielokrotnie nagradzanej grupie Maydays.
Jest częścią Showstoppers, grupy improwizującej musicale w London’s West End, jak również w innych miastach w kraju i zagranicą. Jest jednym z dyrektorów artystycznych londyńskiego teatru Nursery, całkowicie poświęconemu improwizacji.
Heather interesuje się szczególnie improwizacją muzyczną, jest współautorką książki „Sing it!” poświęconej tej właśnie dziedzinie, tworzy także tematycznie z nią związane podcasty.
W 2018 roku wzięła udział w projekcie „Our Lives”, gromadzącego 28 improwizatorów z wszystkich 28 krajów UE.
Nagrody:
Olivier Award, Najlepsze Show Rozrywkowe lub Rodzinne (za Showstopper! The Improvised Musical), 2016
Argus Angel Award za doskonałość artystyczną (za The Opinion Makers), 2014
Najlepsza aktorka, Brighton Festival i Fringe Awards 2013

Jules Munns zaczął przygodę z improwizacją w szkole, gdzie założył grupę Improsarios. Potem współtworzył grupę Nursery, w której teraz pełni funkcję dyrektora artystycznego. Zanim dołączył do Maydays w 2012, występował z Music Box i z Friendly Fire. Reżyserował pierwsze spektakle Impromptu Shakespeare, w których obecnie występuje i jest połówką w Ten Thousand Million Love Stories, jak również w Sitting in a Tin Can. Jules uczył i występował na wielu festiwalach w Wielkiej Brytanii, jak również w innych krajach (USA, Pakistan, Kanada, Niemcy, Włochy, Irlandia, Portugalia, Finlandia). Prowadzi blog i podcast, pracuje również nad książką o improwizacji. Specjalizuje się w fizycznej, osadzonej na emocjach improwizacji, skłaniającej się w stronę teatru. Uwielbia Harolda i Dekonstrukcję, lubi pracować nad dynamiką w grupach, jak również nad udzielaniem indywidualnych informacji zwrotnych dla improwizatorów.

————————–
Opinie o trenerach.
————————–

“Zajęcia z Heather to jedno z najprzyjemniejszych warsztatowych doświadczeń jakie mam. Proste, ale jednocześnie dające dużo radości i satysfakcji ćwiczenia, mające na celu przełamanie bariery wstydu i rozśpiewania się na całego. Profesjonalne, entuzjastyczne i pozytywnie energetyczne prowadzenie niesie przez warsztat tak mocno, że po wyjściu z niego będziecie śpiewać na schodach, w windzie, w pokoju, na ulicy, na stołówce – wszędzie!”
Paweł Kukla

“Miałem przyjemność pracować w Pradze na festiwalu z Jonathanem. Ma niesamowite doświadczenie i wyczucie. Bardzo szybko “czyta” improwizatorów, wychwytuje ich złe nawyki i daje celne uwagi. Poza tym jest bardzo otwartym i mądrym człowiekiem, a także mega doświadczonym improwizatorem, chętnie się go słucha i przebywa w jego towarzystwie.”
Alan Pakosz

“Praca z Julesem to zawsze ogromna przyjemność. Jest doświadczonym improwizatorem, który w przyjanznej atmosferze prowadzi adeptów improwizacji przez meandry tej sztuki. Jego warsztaty są dobrze i sprawnie prowadzone a sprawne oko coacha wyłapuje niuanse, które po korekcie pchają improwizatora na wyższy szczebel wiedzy. Polecam!”
Monika Ozdarska

“Muzyczne warsztaty u Heather to czysta przyjemność. Heather sprawia, że śpiew i improwizacja świetnie się komponują a całość nie przyprawia o ciarki wstydu :)”
Mateusz Płocha

“Warsztaty z Jonathanem to spotkanie na wyższym szczeblu. Jonathan jest bardzo doświadczonym improwizatorem i nauczycielem. Na warsztatach przykłada dużo uwagi do „Bycia Obecnym” i chętnie dzieli się swoją wieloletnią wiedzą. Naprawdę warto!”
Monika Ozdarska

“David Razowsky? Nie pracowałem z Nim. Ale słyszałem, że zajebisty nauczyciel impro. Zacytujesz mnie?”
Mateusz Płocha

 

ZAPISY NA WARSZTATY ROZPOCZYNAJĄ SIĘ W ŚRODĘ 15.08.2018 r. O GODZINIE 18:00
WIADOMOŚCI PRZESŁANE PRZED TYM TERMINEM NIE BĘDĄ BRANE POD UWAGĘ.

Regulamin warsztatów: http://bit.ly/2B4qZGz
Rozkład graficzny warsztatów: http://bit.ly/2KMH7fl

Polskie warsztaty improwizacji – ImproFest 2018

Zapraszamy na warsztaty improwizacji scenicznej adresowane do wszystkich improwizatorów, aktorów oraz amatorów, którzy chcieliby poznać tajniki improwizacji.

WARSZTATY PROWADZONE W JĘZYKU POLSKIM.

——————————————————
WARSZTATY
——————————————————

—————————————————————————————-
„Cztery twarze impro” –
warsztaty improwizacji dla improwizatorów, aktorów i amatorów
10-11.11.2018 w godzinach 10.00 -14.30 (z przerwą).

Zajęcia poprowadzą cztery osoby: Jan Malinowski (Grupa AD HOC / Szkoła Improwizacji AD HOC), Ewa Fajfer (W Gorącej Wodzie Kompani), Joanna Jóskowiak (Improkracja), Paweł Kukla (3 x SOLO, WGWK).

Każdy z trenerów na dwie godziny przejmie grupę warsztatową i będzie odkrywał przed nią inną stronę improwizacji:
Jan Malinowski “Krótko, zwięźle i na temat, czyli krótkie formy impro“
Ewa Fajfer “Pewność siebie, a umiejętność ryzykowania na scenie”
Paweł Kukla “Solówka z samym sobą”
Joanna Jóskowiak “Porodówka! Prosektorium!”
Cena warsztatów: 240 zł (dwa dni)
—————————————————————————————-
Jakub Śliwiński
„Podążanie za własną przygodą”
10.11 sb, godz. 10.00-14.00
Cena warsztatów: 120 zł
—————————————————————————————-
Paweł Najgebauer
“Impro organiczne”
11.11 nd, godz. 11.00-14.00
Cena warsztatów: 90 zł
—————————————————————————————-

Zgłoszenia prosimy wysyłać na adres: michal.ociepa@paka.pl.

FORMA ZGŁOSZENIA:
—————————————————————————————-
Tytuł warsztatów wraz z datą:
Imię i nazwisko:
Telefon kontaktowy:
Adres mailowy:
Doświadczenie sceniczne i improwizatorskie (lata na scenie, przynależność do grup, warsztaty itp.):
(ew. tytuł warsztatów „rezerwowych” wraz z datą)
—————————————————————————————-

UWAGA! Jeśli obawiasz się, że na wybranym przez Ciebie warsztacie zabraknie miejsc, możesz zaznaczyć w zgłoszeniu, który warsztat interesowałby Cię w wypadku braku miejsc na preferowanym.

Zgłoszenie na warsztaty jest jednoznaczne z zapoznaniem się z regulaminem i jego akceptacją.

Po wysłaniu maila otrzymacie informację czy są jeszcze miejsca na warsztaty, oraz na jakie konto należy zrobić przelew. Samo zapisanie się na wydarzenie nie gwarantuje udziału w warsztatach :)

——————————————————
Szczegółowe informacje o warsztatach
——————————————————

Ewa Fajfer
„Pewność siebie, a umiejętność ryzykowania na scenie”
Po prostu to zrób. Zaryzykuj. Próbuj nowego. Wyjdź poza strefę komfortu. Wszystko fajnie… Tylko co jak Twój krytyk wewnętrzny Ci na żadne z tych rzeczy nie pozwala? Na warsztacie spróbujemy trochę go przechytrzyć i poskakać na głęboką wodę mimo że on twierdzi że fajniej jest w brodziku. I na złość mu będziemy się przy tym świetnie bawić.

Paweł Kukla
„Solówka z samym sobą”
Nie ważne czy występujesz w grupie, duecie czy solo. Impro u podwalin zawsze jest jedno i zawsze zaczyna się od ciebie będącego na scenie. Jedną z najważniejszych cech doświadczonego improwizatora jest samoświadomość, która kieruje go w tym byciu na scenie. Podczas tego warsztatu będziesz opowiadać historie, budować sceny i próbować swoich sił w improwizowaniu solo. Oparta o solo-impro ścieżka ćwiczeń ma na celu wzmocnić i rozwinąć umiejętności impro, jak również pogłębić świadomość samego siebie jako improwizatora.

Janek Malinowski
„Krótko, zwięźle i na temat, czyli krótkie formy impro”
Poznamy rodzaje gier i mechaniki które im towarzyszą.
Odpowiemy sobie na pytania – czym są tak naprawdę zasady? Pomagają, czy utrudniają grę? Jakie informacje powinien mieć improwizator, a jakie publiczność?
Poznamy czym się różni uczenie zasad gry od zrozumienia gry.

Joanna Jóskowiak
„Porodówka! Prosektorium!”
Myślisz, że kibel lub proktolog to najgorsze sugestie do sceny? Nic bardziej mylnego. Bywają jeszcze gorsze. Zmierzmy się z tematem „trudnych sugestii”. Sugestii nieprzyjemnych, zbyt specjalistycznych, poruszających tematy kontrowersyjne. Zobaczmy jakie są możliwe sposoby reagowania, gdy je usłyszymy. Sprawdźmy czy da się zagrać dobrą scenę w oparciu o sugestie spisywane na straty.

Jakub Śliwiński
„Podążanie za własną przygodą”
Dużo warsztatu i trochę wykładu o tym jak puścić się w „bezplan” i otworzyć na to co będzie, w życiu i na scenie. Jak zostawić to co znamy, słuchać uważnie co mówi do nas przygoda i wejść z nią w dialog. Umowa jest taka, że wieczór przed warsztatem nie upijamy się. Mimo, że festiwal i w ogóle.

Paweł Najgebauer
“Impro organiczne”
“To co zwykle przyciąga ludzi do improwizacji to wspaniałe uczucie bycia akceptowanymi. Moc „tak, i” to bez wątpienia sekret do stworzenia dobrej sceny. Ten warsztat przenosi mechanizmy improwizacji głębiej aby odkryć jak grupa jest w stanie współpracować w mniej intelektualnym a bardziej cielesnym i wizualnym wymiarze. Zatańczmy wokół ogniska i poczujmy przedwieczną, plemienną energię, która płynie ze współpracy starszej niż język.”

——————————————————
O prowadzących:
——————————————————

Ewa Fajfer – Improwizuje i uczy improwizacji ponad 10 lat. Współtworzyła grupę W Gorącej Wodzie Kompani i Peleton. Uważa że mądre dogadanie się z wewnętrznym krytykiem jest w impro jedną z najważniejszych rzeczy.

Paweł Kukla – Gdańszczanin od urodzenia, improwizator od 2007 roku. Członek nieistniejącej już, trójmiejskiej grupy W Gorącej Wodzie Kompani. Obecnie mieszkający we Wrocławiu. Współtwórca duetu Antymateria, iMPRO SERIALu i innych impro-projektów.

Joanna Jóskowiak – improwizatorka z Wrocławia. Członkini Teatru Improwizacji Improkracja oraz Duetu Oranżada Na Miejscu, trenerka improv w Akademii Improwizacji, psycholog, terapeutka, żona, mama i doświadczony kierowca z ważnym dokumentem kategorii B. Związana ze sceną komediową od 2008 roku.

Janek Malinowski – doświadczony artysta sceniczny, na co dzień występujący w grupie AD HOC z Krakowa – jednej z najstarszych grup improwizacyjnych w Polsce. Improwizacją zajmuje się od 10 lat. Tajniki impro poznawał pod okiem wybitnych improwizatorów m.in. z Kanady, Anglii, Hiszpanii, Czech, Szwajcarii i USA. Jeden z organizatorów Międzynarodowego Festiwalu Improwizacji Scenicznej ImproFest.

Jakub Śliwiński (Śliwa) – improwizator, muzyk, obieżyświat. Czaruje na scenie impro od ponad 10 lat. Łączy geniusz i błyskotliwość z elementami scenicznego szaleństwa. Występował w grupie W Gorącej Wodzie Kompani, Peleton, Improskład, W Trzech Osobach.

Paweł Najgebauer – warszawski improwizator, instruktor i autor skeczy. Członek teatrów Klancyk i Hofesinka. Uczy głównie Slow Comedy i Harolda (oraz pochodnych form). Występował na festiwalach w Polsce oraz w Chicago, Nowym Jorku, Austin, Manili i Bremie. Współzałożyciel Szkoły Impro i Warsaw Improv Festival, współautor bloga warsawimprov.pl oraz książki “Duży pies nie szczeka” napisanej w oparciu o ogólnopolski projekt walki z mową nienawiści wśród gimnazjalistów za pomocą improwizacji. Współautor 4-odcinkowego miniserialu komediowego w Canal+ pt. “Materiał Nieemisyjny”. Uczył się improwizacji i pisania m.in. w iO, Annoyance, Second City, UCB i Movement Theater Studio.